Dětský domov, Jemnice, Třešňová 748, IČO: 60418516, sídlem hlavní pracoviště – Třešňová 748, 675 31 Jemnice a odloučené pracoviště Budkov 1, 675 42 Budkov (dále jen „správce“), tímto v souladu s přímo aplikovatelným nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „nařízení“), zejména jeho čl. 12 až 15, sděluje subjektům osobních údajů níže uvedené informace.
Subjekt údajů může kontaktovat správce prostřednictvím jeho podatelny a to buď písemně na výše uvedené adrese jeho sídla či elektronicky na adrese domov@ddjemnice.cz nebo datovou schránkou - ID datové schránky: jbftrwx
Subjekt údajů je rovněž oprávněn kontaktovat na adrese sídla správce jeho pověřence pro ochranu osobních údajů a to Bc. Jaroslava Kociána, e-mail: gdpr@jkaccounting.cz nebo telefonicky: (+420) 725 654 319
Správce neprovádí v souvislosti se zpracováním osobních údajů žádné automatizované rozhodování, včetně profilování, a není-li níže uvedeno jinak, nepředává osobní údaje mezinárodním organizacím. V žádném případě nepředává osobní údaje do třetích zemí. Správce nezpracovává osobní údaje pro marketingovými účely.
Právním titulem zpracování je zejména zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, příp. další právní předpisy v oblasti personální, mzdové a dotační. Není-li žádný takový předpis, příp. pracovní smlouva či dohoda, pak informovaný, výslovný, konkrétní a svobodný souhlas subjektu údajů. Příjemci osobních údajů jsou zejména orgány daňové správy, sociálního zabezpečení a zdravotního pojištění a Kraj Vysočina, IČ 70890749, Žižkova 1882/57, Jihlava, www.kr-vysocina.cz.
Pro všechny výše uvedené kategorie platí, že zpracování prováděné v souladu se zásadami dle čl. 5 nařízení podléhá rovněž právním předpisům v oblasti archivace.
Pokud subjekt údajů požaduje podrobnější informace či právní jednání týkající se jeho osobních údajů, které správce zpracovává, může je uplatnit v rozsahu níže uvedených práv prostřednictvím konkrétního podání. Každé podání musí obsahovat minimálně identifikační údaje subjektu údajů, aby správce mohl ověřit jeho totožnost, jasné a konkrétní sdělení, co subjekt údajů požaduje, kontaktní adresu, vlastnoruční nebo zaručený či kvalifikovaný elektronický podpis subjektu údajů. Pro účely podání je na webových stránkách uveden formulář žádosti. Lhůta pro vyřízení podání subjektu údajů činí 30 dnů, ve složitějších případech 60 dnů. Je-li podání neúplné, nejasné či nedostatečně doložená totožnost subjektu údajů, lhůta se prodlužuje o dobu doplnění příslušných údajů.
1. na informace – v případě získání údajů od subjektu poskytne správce v okamžiku získání osobních údajů subjektu údajů informace dle čl. 13 nařízení. Informace se neposkytují, pokud subjekt údajů již tyto informace má.
2. V případě, že osobní údaje nebyly získány od subjektu údajů, poskytne správce bez zbytečného odkladu subjektu informace dle čl. 14 nařízení. Tyto informace se poskytnou:
3. Informace se neposkytují, příp. se neposkytují v té míře, v níž:
4. na opravu poskytnutých osobních údajů, příp. doplnění neúplných osobních údajů - poskytnuté osobní údaje musí být přesné, tj. subjekt osobních údajů je rovněž povinen správci sdělit bez zbytečného odkladu jakoukoliv změnu poskytnutých osobních údajů a to i bez žádosti správce. Sdělení subjektu osobních údajů musí být provedeno písemně či elektronicky a musí obsahovat údaje, dle kterých jej správce může identifikovat, a o tomto sdělení bude proveden správcem záznam.
5. na přístup k poskytnutým osobním údajům – subjektu se poskytuje kopie zpracovávaných osobních údajů včetně následujících informací – účel zpracování, kategorie dotčených osobních údajů, příjemci osobních údajů, doba uložení osobních údajů, existence práva na opravu či výmaz a práva na námitku proti stížnosti, zdroj osobních údajů, záruky v případě předávání mezinárodní organizaci. Správce poskytne subjektu tyto informace dle čl. 15 nařízení.
6. Poskytování informací probíhá bezplatně. Pokud je však žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená, příp. když subjekt požaduje poskytnutí další kopie zpracovaných osobních údajů dle čl. 15 odst. 3 nařízení, bude po subjektu údajů vyžadována úhrada nákladů zpracování jeho žádosti. Náklady budou vyžadovány dle ceníku uvedeného v případě poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb.
7. na výmaz osobních údajů – podmínkou je uplatnění žádosti a jedné z následujících podmínek:
8. na odvolání poskytnutého souhlasu se zpracováním osobních údajů – pokud však existuje jiný právní základ dle čl. 4 nařízení, je správce oprávněn příslušné osobní údaje zpracovávat dál. Odvolání souhlasu se netýká zpracování osobních údajů do dne, kdy správce oprávněné sdělení ohledně odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů obdržel.
9. na omezení zpracování – v případech, kdy:
10. Pokud došlo k omezení zpracování, může správce provádět pouze uložení, ostatní způsoby zpracování jsou možné pouze, je-li splněna jedna z následujících podmínek:
11. Pokud pominou důvody pro omezení, správce bude subjekt ihned informovat a omezení zruší. O této informaci učiní správce záznam.
12. na námitku proti zpracování dle čl. 21 odst. 1 nařízení – v případech, kdy zpracování probíhá na základě právního titulu oprávněného zájmu a plnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci. Námitka může být úspěšná jedině v případě, že oprávněné důvody pro zpracování nepřevažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů nebo pro určení, výkon a obhajobu právních nároků. Námitka dle čl. 21 odst. 2 nařízení se nepoužije, jelikož správce nezpracovává osobní údaje subjektů údajů pro marketingové účely.
13. na přenositelnost údajů – pouze pokud subjekt údajů poskytl správci údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, zpracování osobních údajů je prováděno automatizovaně, a zároveň je založeno na souhlasu subjektu údajů nebo plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů.
14. podat stížnost správci, jeho pověřenci pro ochranu osobních údajů nebo Úřadu na ochranu osobních údajů – www.uoou.cz, adresa Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7. Stížnost je třeba podat v písemné či elektronické formě, musí obsahovat údaje umožňující identifikaci subjektu a dle zvolené formy musí být zakončena vlastnoručním podpisem či zaručeným nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem. V případě správce a jeho pověřence se žádost podává na podatelnu správce prostřednictvím formuláře dle přílohy této informace.
15. V případě oprav či výmazů osobních údajů nebo omezení zpracování informuje správce příjemce, jemuž byly osobní údaje zpřístupněny o těchto skutečnostech, není-li to nemožné či nevyžaduje-li to nepřiměřené úsilí.
16. Žádostí subjektu údajů se správce bude zabývat při splnění následujících podmínek:
V Jemnici, dne: 24. května 2018
Za správce:
Mgr. et Mgr. Jiřina Kühnelová
ředitelka dětského domova